• bir arkadaşımın başına gelen rezalet.

    aslında işin içinde haksız şekilde faiz işletilmesi sonucunda arkadaşımın cebinden para çekilmesi olduğu için rezaletten öte bir durum var.

    garanti bbva'nın kredi kartından yapılan eğitim harcamaları için bir kaç aydır düzenlediği bir kampanya var. kampanyanın özeti şu; banka, peşin okul ödemelerini ücretsiz 6 taksite bölüyor ("peşin" kelimesi önemli).

    kampanyanın linki bu (olay mart ayında başladığı için o tarihteki kampanyanın linkini koydum. banka aynı kampanyayı nisan ve mayıs aylarında tekrarladı)

    silinirse diye kampanyanın görseli

    arkadaşım mart ayında kızını okula yazdırıyor. genelde başka bankanın kredi kartını kullanmasına rağmen bu kampanyayı görüp katılım sağlıyor ve bonus kartından okula peşin ödeme yapıyor.

    hesap özeti gelince görüyor ki taksitlendirme falan yapılmamış. 90.000 tl'lik harcama tek taksit olarak görünüyor, kesinleşmiş ve ödenmesi gerekiyor. müşteri hizmetlerini arayıp durumu bildiriyor. karşıdaki müşteri hizmetleri çalışanı işlemi inceliyor, kampanyanın tüm şartlarına uyulduğunu onaylıyor, hatanın düzeltilmesi için çağrı oluşturuyor.

    bugün arkadaşım çağrının durumunu öğrenmek için müşteri hizmetlerini yeniden arıyor. çağrının sonucu şu şekilde:

    "kredi kartı işlemi yapılan kurumun pos cihazı taksitlendirmeye kapalı olduğu için harcama taksitlendirilemiyor."

    arkadaşım bu saçma bahanenin üzerine telefonda itiraz edince telefon suratına kapatılarak görüşme sonlandırılıyor.

    bahane saçma çünkü kampanya şartlarında pos cihazının taksitlendirmeye açık olması hakkında bir şart yer almıyor. kaldı ki kampanyanın konusu peşin harcamalar olduğu için pos cihazının taksitlendirmeye açık ya da kapalı olmasının bir önemi de bulunmuyor. ayrıca, müşterinin, pos cihazının bu özelliğini sorgulamak gibi bir sorumluluğu da bulunmuyor.

    şimdi arkadaşımın önünde 90.000 tl'lik bir ödeme var ancak bir beyaz yakalı olarak bunu tek seferde ödeyecek gücü yok. kartın asgari ödemesini yapacak ve kalanını her ay faizli şekilde ödemeye devam edecek. böylece garanti bbva, kendi uydurduğu ve herhangi bir yerde belirtmediği bir şarta dayanarak faiz geliri elde edecek.

    arkadaşım ise bundan sonraki süreci bddk, tüketici hakem heyeti ve cimer üzerinden yapacağı şikayetler üzerinden devam ettirecek.

    ben bu banka ile çalışmıyorum ama benim gördüğüm şu oldu; söz konusu banka her an olmayan bir şart yaratıp sizi beklenmedik bir faiz yükü altına sokabilir.
  • işlemi 24 saat içinde teyid edebilir veya iptal edebilirsiniz.

    rezalet puanı 0/10
  • büyük ihtimal taksitlendirme olması için alışverişten sonra uygulamadan başvurmak gerekiyordur ya da öedeme sırasında taksit istiyorum demek gerekiyordur. ayrıntıları okumak lazım. konuyla ilgili daha fazla olarak yıllığı 90.000 tl olan okulu merak ettim.
hesabın var mı? giriş yap